Ga naar de inhoud
Verkeersschool Wierks | Project | Buro Smaakmakers | Strategie | Branding | Fotografie | Creatief Concept | Social Media
Verkeersschool Wierks

Geslaagd op weg

Visuele identiteit, Content creatie

Geslaagd op weg

Verkeersschool Wierks is één van de grootste verkeersopleiders in de Drechtsteden regio. Iedereen die weleens in Dordrecht rijdt ziet ongetwijfeld hun auto’s en vrachtwagens rijden. Naast rijbewijzen verzorgen zij ook vaarbewijzen, heftruckcertificaten en veiligheidscertificaten zoals BHV en VCA. Een familiebedrijf met drie vestigingen in de regio.

Slice-aspect-ratio-255-105

Samen de strategie bepalen

De laatste jaren is Wierks flink gegroeid wat vraagt om een professionaliseringsslag. Niet alleen op de interne processen, maar ook op het herdefiniëren van het merk Wierks, zodat er een basis staat om de strategie op te bepalen en de visuele identiteit vorm te geven. Samen met de klant zijn we aan de slag gegaan met het bepalen van de kernwaarden, het herdefiniëren van de missie en de daaruitvolgende visie.

Vernieuwde visuele identiteit

Verkeersschool Wierks staat al sinds jaar en dag bekend vanwege de blauw met gele vrachtwagens. Een herkenbaar geheel. Toch vroegen zij ons om mee te denken over een nieuwe huisstijl. De uitgangspunten: het blauw en geel moet zeker blijven, maar misschien kunnen we het verrijken. Dat vinden wij een toffe uitdaging.

Het merk tot leven brengen

De nieuwe huisstijl moet geladen worden. Dat doe je in al je middelen; de email handtekening, briefpapier en visitekaartjes, maar we maken ook templates om de huisstijl door te trekken in de social media berichten. Zelfs op auto’s zie je de nieuwe ontwerpen terug.

“Het contact met Buro Smaakmakers verloopt erg prettig. Of ik ze nodig heb voor een spoedklus of een uitgebreid plan, zij staan altijd voor mij klaar.”

Thomas Wierks, Verkeersschool Wierks

Fotografie

Verkeersschool Wierks blijft vernieuwen, dus als er splinternieuwe wagens geleverd worden moeten deze op de foto om te gebruiken in je nieuwe uitingen.

Ben je klaar om met jouw merk de route naar succes af te leggen?