Rouwservice Nederland
Merkstrategie en huisstijl ontwikkeling
Landelijk ontzorgen, lokaal geregeld
Rouwservice Nederland is met ruim tweehonderd medewerkers en dertien locaties de grootste facilitair aanbieder binnen de uitvaartbranche. Ze levert facilitaire zaken en diensten aan uitvaartondernemers, zorginstellingen en de overheid. Denk hierbij aan overledenenverzorging, vervoer en kisten. Aan Buro Smaakmakers de vraag om een nieuwe strategie te bepalen en huisstijl te ontwikkelen.
Samen de strategie bepalen
We starten met een strategische aanpak samen met de klant. Wie is het bedrijf en waar staat deze voor? Waar staat ze in de markt, wat zijn haar doelen en hoe gaat ze deze bereiken? Dit zijn de belangrijkste vragen waarmee we de basis van Rouwservice Nederland opnieuw gaan leggen. De uitkomst houden we zo simpel en logisch mogelijk, zodat we deze bij alle volgende stappen goed kunnen doortrekken.
Visuele identiteit aanscherpen
De uitkomsten van de strategische sessie vormen de brandstof voor de visuele identiteit. De klant wilde graag het logo behouden. Prima, deze sluit namelijk nog steeds goed aan op de identiteit en merkwaarden! Wel hebben we het logo naar een hoger niveau getild door deze met een kleine wijziging net even wat strakker te maken. Ook hebben we extra warmte toegevoegd door aanvullende kleuren en hebben we vorm en typografie opnieuw bepaald.
“Bij het bepalen van onze visuele identiteit hebben we samen een analyse gemaakt van ons bedrijf, onze waarden en onze positionering. De identiteit die op basis daarvan werd geadviseerd sloot daar naadloos op aan.”
Middelen die de uitstraling versterken
De nieuwe visuele identiteit staat als een huis en is voor een consistente uitstraling zichtbaar in alle on- en offline middelen. Visitekaartjes, brochures, briefpapier, social media en online banners, alles is aangepast om de herkenbaarheid van het merk te versterken.